Bakom alla skärmar.

Bakom alla skärmar
Där hittar ni mig

Sitter här ensam och
långsamt tynar bort
De vill att min röst
ska tystna
De vill att jag ska sluta
att vara jag
Osynliga tårar faller längs min kind
Här vill jag inte vara,
här borde jag inte heller vara
Jag hör inte hemma här
Jag sitter fast som ettan på huset
Svårt att förklara

Men jag mår inte bra här
Känner en ensamhet,
en tomhet,
en utanförskapskänsla
Går inte riktigt att sätta ord
Känns som att jag springer
runt i minimala cirklar
Kan inte ta mig ut
Jag sitter fast
Jag vill bort,
bort ifrån skolan,
bort ifrån allting
Vill springa och aldrig
någonsin stanna
Försök att gå i mina skor
Ni skulle aldrig klara av det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0